Skip to main navigation Skip to main content Skip to page footer

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΤΣΙΚΑΣ

Δημήτρης Κατσίκας, Επίκουρος Καθηγητής πολιτικής επιστήμης στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (Tμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης).

Μάθημα: Ελλάδα: Πολιτική Οικονομία, Κρίση και Αλλαγή (Greece: Political Economy, Crisis and Change).

Ο Δημήτρης Κατσίκας είναι Επίκουρος Καθηγητής  Διεθνούς και Ευρωπαϊκής Πολιτικής Οικονομίας  και Διευθυντής του Κέντρου Ερευνών για την Οικονομική Πολιτική, τη Διακυβέρνηση και την Ανάπτυξη στο Τμήμα Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης  του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών και συνέχισε τις μεταπτυχιακές του σπουδές στα χρηματοοικονομικά και τη διεθνή πολιτική οικονομία στο London School of Economics  (LSE). Έλαβε  το διδακτορικό του από το LSE  στον τομέα της διεθνούς πολιτικής οικονομίας. Έχει διδάξει  ως  Επισκέπτης Καθηγητής στην Εθνική Σχολή Δημόσιας Διοίκησης και στη Διπλωματική Ακαδημία του Υπουργείου Εξωτερικών. Έχει παρουσιάσει την έρευνα του σε διεθνείς και ελληνικές έγκριτες επιστημονικές επιθεωρήσεις, καθώς και σε διεθνή συνέδρια. Έχει συμμετάσχει και συμμετέχει ως ερευνητής, συντονιστής ή/και επιστημονικός υπεύθυνος σε σειρά ελληνικών και ευρωπαϊκών ερευνητικών προγραμμάτων. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντά του αφορούν την παγκόσμια και Ευρωπαϊκή πολιτική οικονομία και διακυβέρνηση, με έμφαση στον χρηματοπιστωτικό τομέα, ενώ τα τελευταία χρόνια ασχολήθηκε ερευνητικά με την ελληνική και την ευρύτερη ευρωπαϊκή οικονομική κρίση. Την περίοδο 2013-2019 ήταν Επικεφαλής του Παρατηρητηρίου για την Κρίση στο Ελληνικό Ίδρυμα Ευρωπαϊκής και Εξωτερικής Πολιτικής (ΕΛΙΑΜΕΠ), ενώ από τον Ιανουάριο του 2020 έως τον Σεπτέμβριο του 2021 ήταν επικεφαλής του νέου Παρατηρητηρίου Ελληνικής και Ευρωπαϊκής Οικονομίας. Την περίοδο Σεπτέμβριος 2020 – Αύγουστος 2021 ήταν Υπότροφος της Έδρας «Σταύρος Κωστόπουλος» στο ΕΛΙΑΜΕΠ. Την άνοιξη του 2022 ήταν Επισκέπτης Κύριος Ερευνητής στο Hellenic Observatory του LSE.